Thursday, October 10, 2013

Alhamdulillah...

بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم

menulis ini dengan penuh rasa kejujuran dalam hati..

Allhamdulillah.. alhamdulillah..syukur tidak terucap kpd sang pencipta nyawa kerana mengerakkan hati-hati kami untuk menyertai usrah.jika difikir dgn hati y penuh dengan nikmat duniawi, yes..!! semua busy dgn tugasan masing..tapi hidup tiada makna jika kehidupan kita tidak diisi dengan makanan rohani kita.

sedarnya saya akan lemahnya saya seorang gadis biasa dalam mentaati perintah tuhan yang esa..


tapi pasti ada hikmah..mungkin Allah mahu tunjukkan, dan sedarkan saya, tentang pentingnya usrah, pentingnya makanan rohani..

alhamdulillah, Allah sedarkan saya di pertengahan jalan.


kini..saya di awal penglibatan..namun, saya merasakan ada sinar baru dalam hidup saya..

syukur pada Allah..

  Perhatikan ikan di laut, walaupun air lautan itu masin semasin-masinnya, namun isi ikan itu masih berasa tawar dan 'natural'... Ertinya, ikan tetap mengekalkan identiti dan jati dirinya walaupun dikelilingi air laut yang sangat masin.. 


   Jangan sesekali dicorakkan oleh susana, sekiranya suasana yang dihadapi itu adalah negatif..  Sebaliknya, kekalkanlah pegangan, akhlak dan disiplin diri kita.. Jadilah seperti ikan di lautan masin..

terima kasih naqibah.. - FARHANA KAMA  ;))






2 comments:

  1. Alhamdulillah..teruskan Mencari Mardhatillah ;)

    ReplyDelete
  2. Yang baik datang dari Allah, yang buruk itu datang dari kelemahan dan kekurangan diri sendiri. InsyaAllah moga Allah memimpin kita dalam usaha mencari keredhaan dan agamaNya agar kita tergolong dalam golongan orang orang yang beriman. Contohilah para sahabat dalam usaha mencari cahaya kebenaran daripada gelapnya kehidupan jahiliah. InsyaAllah

    ReplyDelete

syukran..!! Moga ALLAH REDHA...