Monday, April 18, 2011

Muhasabah jumm

ermmm
jeLas terbuktie ALLAH i2 slaloo mendekatie kite...
kenape kite tidak mendekatie die??
leka dgn permainan dunia y tiada bawa apa2 untuk kita kelak??
 jum intai video nie...
arap bg kesedaran kpd sy dan sumer...
ALLAH ITU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG KPD HAMBANYA
DAN SEDIA MENERIMA TAUBAT DARI HAMBANYA..
ALLAHUAKBAR...

Saturday, April 16, 2011

Nombor Penting ! 24434


Bayangkan bila pada saat kita berdoa kita mendengar ini:

"Terima kasih, Anda telah menghubungi Rumah Allah ". Pilihlah salah satu:

* Tekan 1 untuk 'meminta'.
* Tekan 2 untuk 'mengucap syukur'.
* Tekan 3 untuk 'mengeluh'.
* Tekan 4 untuk 'permintaan lainnya'."

Atau, bagaimana jika Malaikat memohon maaf seperti ini:

"Saat ini semua malaikat sedang membantu pelanggan lain. Tetaplah menunggu. Panggilan Anda akan dijawab berdasarkan urutannya."

Boleykah Anda bayangkan bila pada saat berdoa, Anda mendapat respons seperti ini:

"Jika Anda mau bicara dengan Malaikat Jibril, tekan 1.
Dengan Malaikat Mikail, tekan 2.
Dengan malaikat lainnya, tekan 3.
Jika Anda ingin mendengar sari tilawah saat Anda menunggu, tekan 4.
"Untuk jawab pertanyaan tentang hakekat surga & neraka, silahkan tunggu sampai Anda tiba disini!!"

Atau boley juga Anda mendengar ini :

"Komputer kami menunjukkan bahwa Anda telah satu kali telefon hari ini, Silakan mencuba kembali esok hari."

"pejabat ini ditutup pada akhir minggu. Silakan telefon kembali hari isnin setelah pukul 9
pagi."


Alhamdulillah, Allah SWT mengasihi kita, Anda dapat telefon setiap saat!!!
Anda hanya perlu untuk memanggilnya kapan saja dan Dia mendengar Anda.
Karena bila memanggil Allah, Anda tidak akan pernah mendapat nada sibuk.
Allah menerima setiap panggilan dan mengetahui siapa pemanggilnya secara pribadi.

Ketika Anda memanggil, gunakan nomor utama ini: 24434

2 : solat Subuh

4 : solat Dzuhur

4 : solat Ashar

3 : solat Maghrib

4 : solat Isya

Atau untuk lebih lengkapnya dan lebih banyak kemashlahatannya, gunakanlah nombor ini :
28443483

2 : solatSubuh

8 : SolatDhuha

4 : solat Dzuhur

4 : solat Ashar

3 : solat Maghrib

4 : solat Isya

8 : Solat Lail ( Tahajjud )

3 : Solat Witir

Info selengkapnya ada di Buku Telepon berjudul "Al Qur'anul Karim & Hadits Rasul"
Langsung kontex, tanpa Operator tanpa Perantara, dan tanpa bayaran.

Nomor 24434 dan 28443483 ini memiliki jumlah saluran penting yang tak terbatas dan seluruhnya buka 24 jam sehari 7 hari seminggu 365 hari setahun !! Berapa juta manusia di bumi termasuk kita yang pada saat bersamaan memerlukan hubungi-Nya!! ;)

Sebarkan informasi ini kepada orang-orang di sekeliling kita.Mana tahu mungkin mereka sedang memerlukan.

7 Kalimah ALLAH

Sabda Rasulullah S.A.W : "Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia
di sisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih lautan"

1. Mengucap Bismillah pada tiap-tiap hendakmelakukan sesuatu.

2. Mengucap Alhamdulillah pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.

3. Mengucap Astaghfirullah jika lidah terselip perkataan yang tidak patut.

4. Mengucap Insya-Allah jika merencanakan berbuat sesuatu di hari esok.

5. Mengucap "La haula wala quwwata illa billah" jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.

6. Mengucap "inna lillahi wa inna ilaihi raji'uun" jika menghadapi dan menerima musibah.

7. Mengucap "Laa ilaaha illa Allah Muhammad Rasulullah" sepanjang siang dan malam sehingga tak terpisah dari lidahnya

Dari tafsir Hanafi, mudah-mudahan ingat, walau lambat-lambat mudah-mudahan selalu, walau sambil lalu mudah-mudahan jadi boleh, karena sudah biasa

Thursday, April 14, 2011

:(

Arinie ase xsdap aty ng kwn..
knp kwn ak 2 kuat merajuk??
kenape benda kecik die nak pg citer kt org..
benda y xptot gadoo..
tdi kteorg tngu die
tp die wat dun knoe... asal jdi cm2??
klaw ad mslh juz story face 2 face..
xperlu pg crite kt org y boley mgaibkan name baek kwn...
kita sesame islam...
kemaafan mestie ade pd stiap individu...
maaf segalanyer.. :(
Ya ALLAH
ak mohon padamu
ampun segala dosa2KU..
dosa kedua ibubapaKU..
sahabat2 seperjuanganKU...
ak insan lemah y slalu leka dng perkara2 duniawi
sehingga lupa dgn akhrawi...
engkau perbetulkan lahh ak
mngikut jaLan y benar dan d rehda e


(,")AMIN YA RABBALALAMIN (",)

p/s: UsAh GeLisah ApAbiLa d Bncie ManusiA Kerana masiH BanYak yanG menYaYangimu D duNia,TAPI geLisahLah apabiLa d beNci Allah keraNa tiAda lagi yaNg menGasihimU D akHirat KeLak


InsyALLAH




Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way





Everytime you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray





OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x2
Insyaallah x3
Insya Allah we’ll find the way

Tuesday, April 12, 2011

M.A..L.A.S

 MALAS...
makin nak final,makin malas..
ader jerk y xkene..
test pun ng cara test..
project ng cara project...
quiz
asgment...
aduishhh..
pusing kepalee ble mikirr...
xperlaaa....
org kataaa
ikott fLowww
jAdual exam pun padat
ap bole buat...
kesabaran itu penting dr setiap aspek kan...
.......
Ya allah ya tuhanku..
semogaa engkau beri jalan kepadaku untuk manage mase stdy...
A.M.I.N...

AMPUN MAAF JIKA AD BUAT SALAH...
GUD LUCK 4 FINAL GUYS...
WASALLAM


Sunday, April 10, 2011

TerkilaNnnn


sdeyh!!
xtauu nak kata ape....
aq ad prasaan laaa....
tlg laa jgaa...
aq pOmpuann...
tlg jga aty aq...
sdeyhh laaaa
(T_T)

Saturday, April 9, 2011

Muslimah vs putus chentaa

TIPS MENGATASI PUTUS CINTA:


1. Kembali kepada-Nya – Banyakkan beribadah termasuk melakukan amalan sunat. Luangkanlah lebih masa dengan-Nya.


2. Sentiasa ingat jodoh itu ketentuan Allah -  anggap semua yang berlaku adalah ujian daripada Allah dan ada hikmah disebaliknya. Sesungguhnya Allah tidak menurunkan ujian jika hamba-Nya tidak mampu untuk menanggungnya. Bersabarlah.


3. Meminta nasihat ibu bapa atau orang terdekat – Ibu bapa adalah yang terbaik dalam memberikan nasihat kerana sudah merasa asam garam kehidupan dan tahu apa yang terbaik untuk kita. Jika berasa malu atau takut untuk meminta nasihat daripada ibu bapa, sekurang-kurangnya berkongsilah masalah anda dengan orang yang terdekat dan rapat seperti kawan baik. Jangan pendamkan di dalam hati, nanti semakin merana diri.


4. Buang semua tentang si dia – Jika anda tidak sanggup membuang kenangan anda berdua, letaklah jauh dari sudut penglihatan anda supaya anda tidak berasa sedih dan ingin kembali dengannya. Buang nombor si dia dan segala mesej yang terdapat dalam telefon bimbit anda.


5. Sibukkan diri – Lakukan apa sahaja kerja yang baik dalam kehidupan seharian anda supaya anda tidak terlalu memikirkannya. Sekiranya ada aktiviti, libatkan diri. Dengan itu boleh mengurangkan kesedihan yang melanda.
6. Muhasabah diri – Jangan ikutkan perasaan, terimalah hakikat bahawa dirinya bukan untuk anda. Ada yang lebih baik.


7. Berkawan dengan ramai orang – Janganlah kerana putus cinta anda tidak mahu bergaul. Namun, kawal pergaulan anda sebagai seorang muslimah. Menambah kenalan adalah baik dalam mengukuhkan ukhwah. Di samping itu anda akan berasa kesedihan putus cinta itu akan hilang sedikit demi sedikit.


Dengan perkongsian ini, diharapkan serba sedikit dapat membantu muslimah sekalian yang mungkin menghadapi masalah putus cinta. Sekali lagi diingatkan, bercinta tanpa ikatan yang sah adalah HARAM. Kesannya adalah seperti ini, PUTUS CINTA. Akhirnya diri sendiri yang merana.

Ayuh muslimah! Bangkitlah dengan kekuatan dirimu. Cinta manusia bukanlah segalanya, tetapi cinta kepada Allah cinta yang hakiki. Sampai suatu ketika, dengan adanya cinta terhadap-Nya, semoga Dia akan menjodohkanmu dengan lelaki yang mencintaimu untuk mendapat keredhaan-Nya.

“A girl and a guy can be just friends, but at one point or another they will fall for each other. Maybe temporarily, maybe at the wrong time, maybe too late, or maybe forever.” 
Sulamkanlah cinta itu dengan ikatan yang SAH. Wallahua'lam.

Wednesday, April 6, 2011

GADIS sahaja..



Seorang gadis itu...

Yang lembut fitrah tercipta, halus kulit, manis tuturnya, lentur hati ... telus wajahnya, setelus rasa membisik di jiwa, di matanya cahaya, dalamnya ada air, sehangat cinta, sejernih suka, sedalam duka, ceritera hidupnya ... 


Seorang gadis itu ... 
hatinya penuh manja, penuh cinta, sayang semuanya, cinta untuk diberi ... cinta untuk dirasa ...
namun manjanya bukan untuk semua, bukan lemah, atau kelemahan dunia ... ia bisa kuat, bisa jadi tabah, bisa ampuh menyokong, pahlawan-pahlawan dunia ... begitu unik tercipta, lembutnya bukan lemah, tabahnya tak perlu pada jasad yang gagah ... 


http://img517.imageshack.us/img517/462/gadisayufg7.jpg

Seorang gadis itu ... 
teman yang setia, buat Adam dialah Hawa, tetap di sini ... dari indahnya jannah, hatta ke medan dunia, hingga kembali mengecap ni'matNya ... 


Seorang gadis itu ... 
bisa seteguh Khadijah, yang suci hatinya, tabah & tenang sikapnya, teman lah-Rasul, pengubat duka & laranya ... bijaksana ia, menyimpan ílmu, si teman bicara, dialah Áishah, penyeri taman Rasulullah, dialah Hafsah, penyimpan mashaf pertama kalamullah ...

Seorang gadis itu ... 
bisa setabah Maryam, meski dicaci meski dikeji, itu hanya cerca manusia, namun sucinya ALLah memuji ... seperti Fatimah kudusnya, meniti hidup seadanya, puteri Rasulullah ... kesayangan ayahanda, suaminya si panglima agama, di belakangnya dialah pelita, cahya penerang segenap rumahnya, ummi tersayang cucunda Baginda ... bisa dia segagah Nailah, dengan dua tangan tegar melindung khalifah, meski akhirnya bermandi darah, meski akhirnya khalifah rebah, syaheed menyahut panggilan Allah. 

http://img401.imageshack.us/img401/5127/awakkjl6.jpg

Seorang gadis itu ... 
perlu ada yang membela, agar ia terdidik jiwa, agar ia terpelihara ... dengan kenal Rabbnya, dengan cinta Rasulnya ... dengan yakin Deennya, dengan teguh áqidahnya, dengan utuh cinta yang terutama, Allah jua RasulNya, dalam ketaatan penuh setia . pemelihara maruah dirinya, agama, keluarga & ummahnya ...
 


Seorang gadis itu ... 
melenturnya perlu kasih sayang, membentuknya perlu kebijaksanaan, kesabaran dan kemaafan, keyakinan & penghargaan, tanpa jemu & tanpa bosan, memimpin tangan, menunjuk jalan ...

Seorang gadis itu ... 
yang hidup di alaf ini, gadis akhir zaman, era hidup perlu berdikari ... dirinya terancam dek fitnah, sucinya perlu tabah, cintanya tak boleh berubah, tak bisa terpadam dek helah, dek keliru fikir jiwanya, kerna dihambur ucapkata nista, hanya kerana dunia memperdaya ... kerna seorang gadis itu, yang hidup di zaman ini ... perlu teguh kakinya, mantap iman mengunci jiwanya, dari lemah & kalah, dalam pertarungan yang lama ... dari rebah & salah, dalam perjalanan mengenali Tuhannya, dalam perjuangan menggapai cinta, ni'mat hakiki seorang hamba, dari Tuhan yang menciptakan, dari Tuhan yang mengurniakan, seorang gadis itu ... anugerah istimewa kepada dunia! 


http://www.al-islam.org/gallery/kids/Clipart/children/0781.JPG

Seorang gadis itu ...

tinggallah di dunia, sebagai ábidah, dahípayah & mujahidah, pejuang ummah ... anak ummi & ayah, muslimah yang solehah ... kelak jadi ibu, membentuk anak-anak ummah, rumahnya taman ilmu, taman budi & ma'rifatullah ... 


Seorang gadis itu ... 
moga akan pulang, dalam cinta & dalam sayang, redha dalam keredhaan, Tuhan yang menentukan ... seorang gadis itu dalam kebahagiaan! Moga lah-Rahman melindungi, merahmati dan merestui, perjalanan seorang gadis itu ... menuju cintaNYA yang ABADI
 

Tuesday, April 5, 2011

ePpy sangat2

OOoooYeaaaahhhhhhhhhhhh!!!!
                                                         
umm...firstly,ALHAMDULLILLAH,syukor sngt2 arinie laupon kne tipu mati2 ng miss tersyg..hee.
subject database sngt pntng,lau faild abisla sem dpn... sngt2 isau laupon just test...carry mark 2 pntng kan..
mase klss database,miss membebel laa jgk sal marks database 2...die kate ramai student faild... huh,.!!
isau...n da set kt mind da"ak salah satu faild" hahaahha!! pas2 ary isnin,jumpe miss Tp jalan... miss 2 jumpe ak slaloo senyumm...awek mudaa 2..laopun org kate die agak GARANG...tp die baik.hehe..ak tegur sbb bajet nak nek markah r...buat2 tny laa,"miss sy faild la"(padahal xtgk lg marks),pas2 miss kate,ermm...miss jawab " awak faild n trok" wow!! ble dgr 2,terdiam kejap,tp ase mmg ptot faild sbb xstdy..n xpahamm..ngeee...pas2 da la xle mniru,sbb miss kate sape y mniru,final xdpt buat...huh,masin mulut abis laa...lps pd miss gtau ak faild 2,ak nie buat2 tny laa kononyer,sbb faild xphm..hahahaha...bajet jerk 2...huhuuu

pas2,pg td ad kelas ng miss....miss bawak paper test..miss susun ikot susunan sape atas die la highest... ak pk,paper ak dk last skalie..huhuuuu.... mmg ptot kan,,sape suh xstdy...smbil2 miss pngl name tetibe naik name ak..lam kiraan terawal la jgk...miss tny ak,agak2 aw dpt brape,ak jawab " faild la" pas2 miss pon senyum.... agak terkejut ng marks ak.... xsgkaa sngt2...  soklan blakang y buat mgarot2 2 dpt 7.5 dr 8..huhuu. ALLHAMDULLILLAH kannn.... syukur sngt2....
arap test 2 nie lg bgs dri sblm nie...
AMINNN....

Sunday, April 3, 2011

Like vs UnLike

ermmmm
masa jawab soklan tdie
dpt msg
die bgtau die da xsukaaa....
agak sedih ng msg 2...
ap bole buat feeling org
kene laa trime kann..


so,Lbey baek kita hargaii org y SAYANGKAN kitaa...
dpd kita SAYANGKAN die kan....
huhuuuuuu.....

kepada yg suka syee....
tengs so much!!!
semogaa ramai y sukaa kamooo...
n
kepada y xsukaa syee...
lauponn my bLoved...
sokey...
minx maaf atas segala perbuatan zaty oke!!
sy INSAN LEMAH
y Slaloo berbuatt silapp...

:"(
4givee meee....


Saturday, April 2, 2011

X Der Mood

Xtaw nak ckp ap..
tp y pastie skunk mmg mood sdey sngt2..
nak bt keje pon ase maLas
laupon keje 2 jwpn da terang2 ader dpn mata...
xperlaa..
ap bole katee
juz bErsabar jerr

Kata Nabi kpd sahabatnya
JANGAN BERSEDiH..!!
sesungguh nyaa ALLAH sentiasa bersama kitaa...
INSYALLAH..