Friday, November 25, 2011

.....



Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi ada imbas kembali.

Hati remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi.

Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.

Parut lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.

Kekayaan yang paling kaya adalah akal, kemiskinan yang paling besar adalah jahil, keburukan yang paling hodoh adalah sesat.

Tidak berguna adanya mata andai tidak dapat melihat, tak guna adanya hati kalau tak tahu menilai.

Nilailah hati itu dengan teliti sebelum pergi mengundur diri kerana segalanya bermula dengan niat yang bertempat di hati.


!(Bila kita jatuh cinta pada seseorang kerana Allah,redhalah jika ia bukan untuk kita.Redhalah dia bersama pilihan hatinya.

Kerana,jika kita percayakan Allah, kita akan terima apa saja yang telah ditakdirkan pada kita.Bersangka baiklah dengan Allah.

Jangan bersedih kerana kehilangan orang yang kita cintai itu,tapi, gembiralah, kerana Allah ada perancangan yang lagi baik buat kita sebenarnya
)!


~"ya Allah..atas kesusahan ku hari ini.pengorbanan ku hari ini.
maka kau berilah aku kebahagiaan untuk hari esok.
Ya Allah.. kau kasihanilah ibu bapa ku ya Allah.
kau sayangilah mreka sperti mereka myayangiku.
aku bermohon kpdMu YaAllah tuhan yg maha mgetahui..
kau murahkan lah rezeki keluarga ku.
tambahkan lah iman kami yg Allah.
ampunlah dosa2 dua ibubapa ku,
aku,adik beradik ku, semua org islam.
kau selamatkan lah shbat2 ku d palestin.
aku bermohon ya Allah.
kau ampon lah aku..
Amin2 ya Robbal Alamin.."
kenapa berat sgt ujian mu ini ya Allah..
aku bermohon Ya Allah..
kau selesaikan lah ia mgikut cara yg terbaik ya Allah.
kau kasihanilah ibubapa ku yg telah byk bersusah krana kami ..
Kau berilah dia kebahagiaan yg sepatutnya dia kecapi.
aku bermohon kpd mu..
hnya kau yg terbaik buat aku meminta sesuatu..
kau berilah aku yg terbaik..
ya RObbul izzati ,..
kepada mereka2 yg mmbca ini..
sama ada kenal atau tidak..
doakan lah aku..
semoga bahagiaan hingga ke jannah..
amin2..
sudah xda apa lgi yg mmpu aku nk ckp..
aku mohon hnya kpdmu Ya Allah.."

||Mood: di paksa oleh mama pergi ke klinik sbb xtahan sakit,,aku redha dgn ujianMu YA ALLAH ||

No comments:

Post a Comment

syukran..!! Moga ALLAH REDHA...