Thursday, October 13, 2011

ERti setia..hehe



Kesetiaan dalam perhubungan adalah sangat penting, ini adalah kerana kita telah mengambil amanat dan tanggungjwab daripada pasangan kita itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai kekasih.

Alangkah sedihnya apabila tanggugjawab atau amanat yang seharusnya kita jaga itu, tidak kita tunaikannya? Tidakkah ia sama dengan penipuan? Jangan taburkan janji jika kita tidak mampu untuk tepati dan jangan mengata cinta kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati…

Ingatlah bahawa, hidup kita seperti roda, tidak semestinya kita sentiasa berada di atas. Jika kita permainkan hati insan lain, suatu masa kita juga akan dipermainkan.. Dan pada waktu itu, penyesalan tiada gunanya.. Setiap apa yg kita lakukan pasti ada balasanya, hanya masa yang dapat menentukan..


P/S

SEMASA BERCINTA :
1. Saat cinta itu bertaut memang mengasyikkan.. tapi jangan leka dan terbuai dengan perasaan itu..kerna bila kecewa parah jadinya..simpan sedikit untuk meniti hari-hari yang hambar..agar lukanya tidak terlampau dalam.

2. Cintailah sesuatu itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika, bencilah yang engkau benci itu sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaanmu pada satu ketika.

SEBELUM BERPISAH :
1. Jika mengail ikan, janganlah dilepaskan ikan tersebut kerana sepanjang hidupnya akan merana kerana bisa kail anda.

2. Mencintai orang yang tidak cintai kita itu sia-sia, mensia-siakan orang yang mencintai kita adalah bahaya

SELEPAS BERPISAH :

1. Tuhan kadang-kadang jauhkan seseorang dari hidup kita atas sebab untuk melindungi kita..Oleh itu, berhentilah mengejarnya..Mungkin ada yang lebih baik yang telah diciptakan untuk kita.

2. …Dengan memaafkan dan melupakan kisah silam itu, aku dapat mengecapi kebahagiaan yg selama ini aku lari darinya…




* Pesan pada DIRI.. Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi..

Pada insan yang tak mengerti.. Kerana,sekali kau memberi, selamanya dia di HATI.. Kerana,sekali kau dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati..

Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI.

No comments:

Post a Comment

syukran..!! Moga ALLAH REDHA...